Thursday 15 September 2016

Gigitan Pertama: McD Taro Pie Muncul Tetiba Tanpa Amaran

Semalam duk tweet tanya bila lah McDonalds nak keluar perisa baru untuk section dessert dia since I'm soo done with Mango. Jangan salah faham, magga ni diantara buah kegemaran aku tapi bila McD translate kan ia ke bentuk desserts dia macam....


Mungkin terlalu manis untuk akulah tapi aku surprise dengan kemunculan nata de coco dalam filing dia. A very nice addition! But still..


And by being psychic as I am semalam komplen bila perisa baru nak keluar hari ni terus keluar perisa baru. Ke ada marketing team follow discreetly segala komen aku dimedia sosial dan dijadikan sebagai panduan?  

Presenting..

Pie Taro
Gambar tak boleh blah punya terletak kemas bagai dengan brightness kalau boleh nak up skala 10. But nevertheless aku terus beli satu. One more thing before that aku suka betul dengan hala tuju dessert McD sekarang dimana pilihan perisa dia lain daripada lain. Tak play it safe macam dulu asyik jual classic Apple Pie flavour sahaja macam buah epal tu je lah available dekat bumi ni kan? Dulu ada filling buah mata kucing, lepas tu bubur cha-cha, mango dan yang paling latest Taro. Macam ni lah kita mahu!

But first, what is Taro? After doing some extensive research (quite a confusing one I tell you), sebab aku bayang Taro ni dalah Yam. Benda yang sama. Tapi bila tengok majoriti ramai pulak kata Taro dan Yam ni actually benda yang berbeza tapi dari spesies yang sama. So I can not called Taro as 'Keladi' dalam BM lah kan? Sebab it is not a Yam. Tapi rupanya orang Malaysia used Yam to refer to Taro. APAKAH. #Keladiception

TL;DR Yam di Malaysia adalah Taro tapi orang sini dah terbiasa refer ia sebagai Yam. For further reading please click HERE.

Ok tamatlah sudah segmen 'Mari Mengenali Sayur Di Kebun'. Marilah beralih kepada benda yang sebenar.

Packaging general pie McD dimana kalau esok nak keluar perisa baru tapi tak sempat
nak submit design untuk printing specific packaging.
Oh I am very disappointed sebab packaging dia guna general punya style. It should be in purple. You know how McD have their own box for every menu that they have. =( 

Now let's move to the tasting part. The crucial part.


Marilah berkata-kata baik dahulu ye. I do enjoy the crunchy pastry as always, hands down tapi fillings dia again manisss. Sama macam mango. Rasa Taro to ada tapi just a slight taste since dia bukan macam keluarga citrus rasa kuat dan tajam. Aku rasa kalau makan ni bila dah sejuk memang akan lagi manis. Berdasarkan gambar diatas yang ketul-ketul tu aku rasa Taro yang dipotong kecil kemudian disaluti dengan sirup pekat yang aku rasa macam gula warna purple saja.

Should I buy it again? Nope? Should I recommend it? Maybe. Sebab kalau sales perisa pelik-pelik ni tak naik makanya lepas ni diorang akan stick balik dengan perisa epal tu. It's going to be boring again. Nampak macam selfish tapi ada kewajarannya disitu. lol. But still go grab one lah rasa. Judge on your own mana tahu standard lidah korang manis yang jenis mendatangkan diabetes. But again do eat it while it is hot.   

1 comment:

  1. Dulu aku suka apple pie dia, tapi sejak dua tiga tahun kebelakangan ni aku dapat rasa apple pie dia tak sesedap dulu, or mungkin taste bud aku dah tukar selera aku pun tak pasti.

    But then this taro, walaupun aku dapat agak dah rasa dia camne, tapi hati aku membuak-buak rasa nak merasa. Aduusss

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...