Monday 6 February 2017

Random Rants #5

Selepas beberapa hari tiada entry baru diblog, aku dah mula rasa gusar kalau mood malas langsung nak update blog datang merasuk tubuh kembali kemudian bila tengok kalendar dah masuk bulan March. Jadi macam biasa kita akan buat Random Rants untuk menyelamatkan keadaan! *Keji*


#1 

Kalau siapa-siapa yang follow blog ni mesti sudah tahu ada some sort of mini project yang aku ada announced 3-4 hari lepas. Kalau ikutkan sebenarnya project ni tak termasuk pun dalam list a few project yang aku cadang nak buat untuk tahun ni. Dia datang tiba-tiba. Terus rasa nak buat. Kemudian dengan yakinnya siap ada schedule lagi dekat bawah. Tu yang tak boleh blah ingat macam boleh ditepati ke? Sebenarnya setiap episode review tu aku dah ada tarikh dia aku setkan. Kemudian last minute aku decide letak disclaimer TBA instead. Dan aku bersyukur gilaaa dengan keputusan tu sebabnya sekarang aku terkial-kial nak siapkan the first review. Kalau ikutkan dah lewat beberapa hari dah ni. lol

The problem is sekarang ialah bila dah tetiba buat project ni dengan ko tak ada plan bagai. Susah sikit, Since ko tak buat certain guide nak buat review ni jenis macam mana. Nak buat versi formal ke? Ada gambar ke? Tulisan saja ke? Nak describe plot ke ataupun nak highlights main scene saja ke? And I was like 2-3 kali delete, redo certain thing sebab rasa tak kena dan nampak pelik.

Aku boleh saja buat 'follow the flow' punya style, taip apa yang rasa time tu. Janji siap. Tapi aku tak rasa aku boleh buat macam tu.  Kalau buat benda saja-saja (half-ass) baik tak payah buat ye tak? O think this is definitely one of my strength yet can be one of my major weakness. Sigh. Sebab terlalu kritikal sangat progress nak siapkan sesuatu tu jadi slow sangat. But don't worry,(Macam ada orang tertunggu-tunggu pula kan?), I can assure you yang dah 70-80% completed. Eceh. Macam nak yakinkan shareholder pulak bagi number-numbe ni.

#2 

I am so desperately wanted to do a food review right now. Sebab my writing core, my passion when doing this blogging thingy used to be all about food. Tapi sejak makin matang ni (alternatif perkataan untuk sejak makin tua ni), makin banyak pula buat post membebel about life. And to be honest perut aku yang dulu dikenali sebagai 'The Mighty Four Perut' dah makin mengecil sekarang dan senang kenyang. So I don't do cafe/restaurant hopping anymore as frequent as I used to. Plus, dengan lokasi aku berada sekarang macam tak mengizinkan aku untuk berhuha-huha untuk ke cafe-cafe hippppstur. I'm sad. Do you miss my food entry? So am I.

Tapi I might drop one entry in the near future. *kekening* (Sebut near future macam lagi 5-10 tahun kemudian). Ataupun ayat yang paling aku menyampah. Coming soooon. Soon bilanya!

#3

Can I have a few moments please. Cuba tengok gambar dinosaur kat bawah ni.

His name is Yoshi. Yoshi ialah salah satu watak dalam dunia Nintendo dimana dia ada his own game sendiri which is I don't give a ffuuu abaout it. Sapa yang nak main dia ni? A downgraded version of Barney with shoes! Puh-lis. 

Until I saw this clip.


Hati melonjak-lonjak mengatakan Yoshi sangat comel disaat dia mengeluarkan suara 'Yoshiiiiii!' tetapi fizikal luar maintain tenang.

Lepas tu clip ni pulak muncul.



I'm done. Where can I get this game? And you know what that bloody Nintendo want to squeeze our money into their pocket by releasing these Yoshi amiibo.


Yoshi in a form of wool is everything and my inner child is burning and screaming. I NEED TO HAVE THIS. Plus, I might buy his new game; Poochy & Yoshi's Wolly Word.

Below is the preview of 12 minutes for this game.


Bunyi Yoshi cuba terapung diudara atau bunyi macam dia nak berak tu lol. is cutest thing I've heard in a while.

#4

Am I the only yang fikir kalau nak buat satu-satu benda kalau boleh senyap dulu kalau jadi dah siap semua baru hebahkan pada orang ramai. Kalau cerita awal-awal macam jinx pulak nanti tak menjadi. Sebab tu aku selalu diamkan certain thing dulu. Contoh kalau aku bercadang nak buat benda A, lepas dah sampai satu peringkat baru hebahkan.

Mula-mula duk heboh kepochi satu kampung cerita nak buat lepas tu tak jadi, Malu woi, And I don't want that thing to happen to me. What do you think about this? Aku ada terfikir masa bulan Januari lepas nak list semua possible benda yang aku nak buat dalam blog ni untuk tahun 2017. Which is I'm gladly not doing it. Tapi at the same time rasa nak bagitau sebab nak bagi reader (ada ke?) excited bersama-sama. Tapi kalau anda ada mata tajam macam helang you might notice some hints I drop here and there. Kalau perasan lah. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...